کاروفناوری نیستانی [RB:Blog_Slogan]
| ||||||
|
نمونه سوال سند تحول بنیادین ۱-مبانی نظری تحول بنیادین آموزش پرورش شامل کدام مورد می باشد؟ الف-فلسفه ی تعلیم و تربیت ب- فلسفه ی تعلیم و تربیت رسمی عمومی ج- رهنامهی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی د *-همه موارد ۲- در بیانه ارزش ها استمرار فرهنگ اسلامی-ایرانی بر اساس نظام معیار اسلامی از این طریق پیش بینی شده است . الف تدوین فرهنگ متناسب نیازهای جامعه ب *- ارزیابی آگاهانه و تعامل با سایر فرهنگ ها ج- ارزیابی و به کار بستن فرهنگ های دیگر د- ارایه تصویری روشن از واقعیت های فرهنگی جامعه ۳- موثرترین عنصر در تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی به شمار می رود: الف *- معلم ب- دانش آموز ج ) اولیا د ) برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت ۴- در سند تحول کانون تعلیم و تربیت رسمی عمومی و محل کسب تجربه های تربیتی به شمار می رود: الف - کلاس ب*- مدرسه ج - مراکز پژوهشی د- اماکن کارگاهی ۵ - در بیانیه ی ماموریت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه در سنین لازم التعلیم در چند دوره تحصیلی تعریف شده است ؟ الف - سه دوره چهار ساله ب - دو دوره شش ساله ج - یک دوره شش ساله و دو دوره سه ساله د *- چهار دوره سه ساله ۶ - مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ جلوه ای است از : الف*- تحقق مراتب حیات طیبه ب- علم و دانش مستمر تربیتی ج - رشد همه جانبه ظرفیت ها د - تحول روز افزون امکانات و تجهیزات 7 – مدرسه در افق چشم انداز ،زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان و تکوین وتعالی پیوسته ی هویت آنان بر اساس ...... است . الف- نیازهای فردی و اجتماعی ب*-نظام معیار اسلامی ج- تغییر کارکردهای اجتماعی د- تصمیم برنامه ریزان آموزشی 8 – در دیدگاه مقام معظم رهبری طراحی برای آموزش و پرورش توسط کدام گروه باید محقق شود؟ الف- صاحب نظران تعلیم و تربیت ب- متخصصان حوزه ی تربیتی ج- بهترین طراحان نظام های آموزشی د*- بهترین و برجسته ترین فکرها 9 – راهبردهای کلان در سند تحول بنیادین بر اساس ..... در این سند مدون شده است . الف – بیانیه ارزش ها ب- بیانیه ی مأموریت ج- چشم انداز د*- هدف های کلان 10 –گسترش و تأمین همه جانبه ی عدالت آموزشی و تربیتی یکی از .... در سند تحول بنیادین به شمار می رود . الف *- راهبردهای کلان ب- هدف های کلان ج – هدف های عملیاتی د – مأموریت های ضروری 11 – یکی از هدف های کلان در سند تحول کسب......و ارتقای فزاینده ی جایگاه تعلیم و تربیتی ایران در سطح جهانی تعیین شده است . الف – جایگاه شایسته ی آموزشی و علمی فرهنگی در داخل ب*- موقعیت نخست تربیتی در منطقه و جهان اسلام ج – جایگاه ممتاز جهانی در فرایندهای تربیتی د – موقعیت قابل قبول در عرصه های مختلف علمی ،فرهنگی 12-ارتقای جایگاه علم و علم آموزی به عنوان عاملی مؤثر در دستیابی به حیات طیبه با تأکید بر کدام مورد صورت می گیرد ؟ الف – تثبیت موقعیت ها و تایید آن ها ب- توسعه ی نظر پردازی های علمی ج*- حیثیت کاشفیت و مطلوبیت علم د – توانمندیسازی جنبه های تربیتی ، علمی و حرفه ای ۱۳- یکی از راهبردهای کلان در سند تحول توسعه ی مستمر شایستگی ها و توانمندی های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه ای ....... است . الف- دانش آموزان ب *- فرهنگیان ج- صاحب نظران د- مردم 14- متناسب سازی حجم و محتوای کتاب های درسی، ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی ها و ویژگی های دانش آموزان در راستای طراحی،تدوین و اجرای ......شکل گرفته است ؟ الف- دوره های تحصیلی جدید ب- نظام های نوین آموزشی ج*- برنامه های درسی ملی د – موقعیت های محلی ،منطقه ای 15- آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در این دوره به عنوان یک راهکار در پرورش تربیت یافتگان مورد توجه قرار گرفته است . الف- دوره ابتدایی ب*- دوره متوسطه اول ج- دوره متوسطه دوم د – دوره پایانی تحصیلات 16 – ایجاد سازو کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری،روحیه ی جهادی و انتظار و زمینه سازی استقرار دولت عدل مهدی"عج" با بهره گیری از این ظرفیت مورد توجه قرار گرفته است : الف *- حوزه های علمیه و نقش الگویی معلمان ب- کانون های فرهنگی و مؤسسات علمی و فرهنگی ج – نهاد های دینی و تربیتی د- رسانه های فرهنگی و نقش الگویی معلمان 17 – گسترش و تنوع دادن به حرفه ها و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده ی آن در کدام دوره ی تحصیلی به آن توجه شده است . الف- ابتدایی ب –متوسطه اول ج – متوسطه دوم د* - همه ی دوره های تحصیلی 18- ایجاد ساز و کارهای لازم برای هماهنگی رسانه ها و تولید کنندگان کتب و مواد آموزشی، لوازم التحریر و تجهیزات آموزشی و تربیتی می تواند در جهت تحقق این هدف عملیاتی مؤثر واقع شود: الف *- ترویج و تعمیق فرهنگ حیا،عفاف و حجاب ب- تقویت بنیان خانواده افزایش نقش مدرسه به عنوان کانون پیشرفت تحصیلی د- ایجاد فرصت برخورداری از عدالت اجتماعی 19- هدف عملیاتی تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت در این راهکار آمده است . الف- تنظیم و اجرای برنامه ی جامع کار آفرینی ب- ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری ج- ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری د *- اختصاص حداقل 10 و حداکثر 20% از برنامه های آموزشی به معرفی حرفه ها 20 – تنظم و اجرای برنامه های جامع کار آفرینی و مهارت آموزی تا پایان برنامه ی پنجم توسعه در برنامه درسی و آموزشی راهکار مناسب برای هدف عملیاتی زیر است: الف افزایش نقش مدرسه ب- توسعه فعالیت های علمی ج *- تنوع بخشی به محیط یادگیری د- تأمین وبسط عدالت 21- ایجاد سازو کارهای مناسب برای حفظو ارتقای مستمر سطح مشارکت واقفین و خیرین مدرسه ساز در جهت تحقق این هدف عملیاتی است . الف- ارتقاء منزلت اجتماعی افراد ب *- جلب مشارکت ارکان سهیم و مؤثربخش عمومی و غیر دولتی ج- روحیه ی تعون و همکاری متقابل د – ترسیم باورهای اجتماعی لازم 22- استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان با چه رویکردی می باشد ؟ الف- ارتقاء جایگاه ساختار مرکزی علمی ب * - آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور ج- اصلاح ساز و کارهای فعلی مرکزی د – آموزش مستمر و ویزه فرهنگیان 23-طراحی و ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش با تاکید بر این بخش صورت گرفته است؟ الف – حفظ تعامل مستمر دانشجو معلمان با مدارس ب- ارتباط با نهادهای علمی و پژوهشی ج – امکان کسب تجربیات واقعی از کلاس و محیط های آموزشی د-*- هموه موارد سه گانه 24- در امر تربیت تخصصی،حرفه ای و دینی معلمان و کارشناسان با همکاری دانشگاه فرهنگیان جلب مشارکت این نهاد مورد توجه قرار گرفته است. الف *- دانشگاههای برتر و حوزه های علمیه ب – نهادهای فرهنگی و رسانه ها ج- دانشگاهها و رسانه های ملی د- حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی 25- در هدف عملیاتی باز مهندسی سیاست ها و باز تنظیم اصول حاکم بر، برنامه ی درسی تربیت معلم و مشارکت فعال در تعاملات بین المللی ،اولویت با کدام مورد می باشد. الف –کشورهای منطقه ب- کشورهای آسیایی ج *- جهان اسلام د- کشورهای هم پیمان 26- فراهم آوردن تسهیلات و امتیازات مناسب برای جذب و نگهداشت نیروهای کار آمد دوره ابتدایی در راستای تحقق این هدف است ؟ الف *-برقراری الگوی جبران خدمات و تامین رفاه نیروی انسانی ب- ایجاد و متناسب سازی فضاهای تربیتی ج- ایجاد انگیزه در دوره های متفاوت تحصیلی د – استقرار نظام تعلیم و تربیت رو به روشد 27 راهکار گسترش و تقویت مدارس و مجموعه های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی در سراسر کشور در جهت این هدف عملیاتی است . الف- تنوع بخشی در ارایه خدمات آموزشی ب *- اصلاح محتوا، ارتقای جایگاه و کارآمدی علوم انسانی ج- رشد همزمان همه رشته های تحصیلی د- تغییر ساختار رشته های موجود و توجه به علوم انسانی 28- این راهکار در راستای ارایه خدمات آموزشی و فرصت های تربیتی متناسب با مصالح جامعه و علایق دانش آموزان طراحی شده است . الف *- رعایت اقتضائات هویت جنسیتی ب- اصلاح طراحی و معماری فضاهای آموزشی ج- گسترش و تدوین برنامه های خاص آموزشی د- متناسب سازی فرهنگ سازمانی 29- این راهکار در جهت ارتقا منزلت لجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم است : الف *- طراحی و استقرار نظام خاص باز نشستگی فرهنگیان ب- تبیین دستاوردهای علمی و فنی تمدن اسلامی ج- توسعه مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی د- برقراری ارتباط سازمان یافته مراکز علمی- پژوهش 30 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در .....به تصویب نهایی رسیده است: الف- شورای عالی آموزش و پرورش ب *- شورای عالی انقلاب فرهنگی ج- مجلس شورای اسلامی د – وزارت آموزش و پرورش 31- در بیانیه ی ارزش ها ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت از این ویژگی برخوردارند: الف*- جامعیت ،یکپارچگی و توجه متوازن به آن ها ب- ترجیح بعضی از ساحت ها بر دیگر موارد ج – اجرای مورد ی ساحت ها در صورت ضرورت د- تدوین راهکارهای علمی در تحقق ساحت ها به تشخیص برنامه ریزان 32- فرایند ترمیم سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در بازده های زمانی چند ساله پیش بینی شده است : الف – سالانه ب- دو ساله ج سه ساله د *- پنج ساله 33- کدام مورد به عنوان یک هدف عملیاتی به شمار می رود . الف * - استقرار نظام ارزش یابی و تضمین کیفیت ب- ایجاد نظام رتبه بندی مدارس ج- ساماندهی ساعات کار مربیان د – استقرار نظام مکان یابی مدارس 34- ارتقاء جایگاه ایران در ارزیابی های کیفیت جهانی در چار چوب معیارهای اسلامی راهکار مناسبی برای هدف عملیاتی زیر است : الف – تامین تخصیص و تنوع بخشی به منابع مالی ب *- استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت ج- مدیریت بهینه منابع و مصارف د – ارزیابی از طرح های آموزشی داخلی 35- تولید به کار گیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیازدانش آموزان و مدارس راهکار ی برای تحقق هدف عملیاتی زیر است ؟ الف تغییر نظام آموزشی فعلی ب- اهتمام به طراحی و اصلاح محتوا ج- تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی د *- استفاده هوشمندانه از فناورهای نوین در ارتقا کیفیت 36 – بازنگری و باز مهندسی ساختارها، ویه ها و روش هابا کدام راهکار زیر همخوانی ندارد. الف – اصلاح و بازنگری ساختار دوه های آ؛موزشی ب – استقرار نظام مکان یابی مدارس ج *- بهینه سازی و بهره برداری از منابع مادی و فیزیکی د- استقرار و استفاده از نظام« دوری» 37- اولویت بخشی به رویکرد مدیریت مجتمع های آموزشی و تربیتی به این منظور صورت گرفته است : الف *- اعمال مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیلی ب- هماهنگی بیشتر بخش های آموزشی ج- تغییر در ساختار نظام آموزشی فعلی د – تعدد کمتر در ساختار و افزایش عملکرد 38- طراحی و اجرای الگوی بالندگی شغلی- حرفه ای برای منابع انسانی در راستای تحقق هدف عملیاتی زیر است : الف – باز مهندسی ساختار ها و رویه ها ب *- استقرار نظام ارزش یابی و تضمین کیفیت ج- استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی د – ارتقا و بهبود مستمر کیفیت مدیریت و راهبرد ی آموزشی 39- مسئو لیت بررسی ،تصویب و ابلاغ سیاست های اجرایی، طراحی ساز و کار، تحقق اهداف، اصلاح ساختارها و ....توسط کدام نها د انجام می شود ؟ الف – وزارت آموزش و پرورش ب – شورای عالی آموزش و پرورش ج * - شورای عالی انقلاب فرهنگی د – هیأت دولت 40 – وزارت آموزش و پرورش در تحقق اهداف و مفاد سند چه مسئولیتی دارد : الف سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان ب * - نهادینه سازی و اجرای سند ملی آموزش و پرورش ج – تصویب و ابلاغ سیاست اجرایی د – اصلاح ساختار ها و فرایند های مربوط 41- مهمترین نهاد تعلیم و تبت رسمی عمومی در بیانیه ی مأموریت ......است : الف - شورای عالی آموزش و پرورش ب - شورای عالی انقلاب فرهنگی ج *- وزارت آموزش و پرورش د- کمسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش 42- در افق چشم انداز 1404 این مجموعه دارای ظرفیت تصمیم سازی برای تعلیم و تربیت رسمی عمومی است . الف - وزارت آموزش و پرورش ب – فرهنگ سراها ج *- مدرسه د – مراکز تربیتی 43- در دیدگاه مقام معظم رهبری طراحی برای آموزش و پرورش توسط کدام گروه باید محقق شود > الف – صاحب نظران تعلیم و تربیت ب- متخصصان حوزه ی تربیتی ج- بهترین طراحان نظام های آموزشی د *- بهترین و برجسته ترین فکرها 44- تعامل اثر بخش وفعال نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط به ویژه نهاد خانواده و رسانه با تأکید بر چه اصلی صورت گرفته است ؟ الف *- کاهش مرزهای تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی ب- فرهنگ سازی مناسب توسط این نهادها ج- تغییر رفتار لازم در مخاطبان د- انتقال پیام های مؤثر 45- در یکی از هدف های کلان،بهسازی و تحول در نظام ........پیش بینی شده است . الف – برنامه ریزی آموزشی و درسی ب- مالی و اداری ج- زیر ساخت های کالبدی د *- همه موارد لینک ثابت
مطالب متفرقه
نظر بدهید |
| ||||
[قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] |